Orker

Orker er en af de mest frygtede racer i Eloria. De er store, hensynsløse, krigeriske og meget stærke. Orker bor i uciviliserede stammesamfund,
der kun har én regel: den stærkeste ork bestemmer. Deres medfødte styrke gør dem til de fødte krigere, og der findes ikke mange magikere blandt orker. De få magibrugere som orkerne har, kaldes for åndemanere eller shamaner.

 

Udseende: Orker er ufatteligt grimme set
med andres øjne. De er store og grønhudede eller brune med frygtindgydende ansigtstræk. Mange orker har kraftige underkæber
med store skarpe tænder. 
De klæder sig primitivt i læder og skind, og
selvfølgelig de rustninger de nu kan skaffe. Deres våben er store og klodsede men også effektive. Orker fortrækker hakkede bastardsværd, 2-håndsøkser, spyd, korte buer og grumme kortsværd og knive.

 

Sminkekrav: Grøn eller brun maling i ansigtet og på hænderne,
derudover gerne ork-tænder.

 

Alder: Orker i Eloria er udvoksede når de er ca. 13-15 år og bliver sjældent ældre end 50-55 år.


Særlige ork-evner:
Start-evne:
Udholdenhed: + 1 KP.

2 EP evne: Blodrus: En ork kan i én kamp gå i Blodrus og giver 1 ekstra skade med deres foretrukne våben. Virker i én kamp, én gang pr spilgang.
3 EP evne: Vilter: Orken kan ikke påvirkes af søvn, kommando, smerte eller frygt i kamp.